گم شدن سوژه ها و زوایای متفاوت جنگ در نگاه نویسندگان/ مخاطبان فعلی ادبیات پایداری فقط به دنبال احساس هستندطهورا میرزایی زاده؛ شاید کمتر فرد کتابخوان و کتاب دوستی باشد که نام رمان جنگ و صلح به گوشش نخورده باشد. وقتی از آثار شاهکار ادبیات جنگ جهان صحبت می کنیم، - مهرآباد-31 شهریور 8 حامد صلاحی در گفتگوی تفصیلی با دانشجو- بخش دوم: گم شدن سوژه ها و زوایای متفاوت جنگ در نگاه نویسندگان/ مخاطبان فعلی ادبیات پایداری فقط به دنبال احساس هستند مایز میان آثار داستانی جهان با کتاب های ما در این است که در آثار جهانی، پرداختن به جنگ با یک اندیشه جهانی همراه است. در برخی آثار جهانی، نگاه انسانی پررنگ تر است؛ و یا فراتر از آن نگاه جهان شمولی به این مقوله دارند و یک نظام فکری - فلسفی پشت آثار وجود دارد؛ چیزی که در اغلب آثار ما اتفاق نمی افتد. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- طهورا میرزایی زاده؛ شاید کمتر فرد کتابخوان و کتاب دوستی باشد که نام رمان جنگ و صلح به گوشش نخورده باشد. وقتی از آثار شاهکار ادبیات جنگ جهان صحبت می کنیم، این کتاب نمونه اثر خوبی ست که با ظرافت، رمان را به مثابه تاریخ به کار برده است. شاهکاری سراسر شگفتی که شکست را برای طرف شکست خورده جنگ، آنچنان به تصویر می کشد که مایه غرور و سربلندی ملت است. این اثر ادبی جهانی چیزی فراتر از روایت یک جنگ است، و نگاه فیلسوفانه تولستوی به عشق و زندگی و بیشتر عقیده او که می گوید رمان وسیله ای برای برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |