مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 14:452021-01-23اقتصادي

بهره وری نیروگاه ها افزایش می یابد


با احداث 8500 مگاوات بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی، بهره وری نیروگاه های کشور به 43 درصد می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدحسن متولی زاده در نشست مدیران صنعت برق با اعضا کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش راندمان نیروگاه های کشور در گرو اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید است، افزود: این موضوع به اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید، مبنی بر تأمین منابع آن از محل صرفه جویی سوخت منوط شده است.

وی گفت: راندمان نیروگاه های جهان 41 تا 42 درصد است که در ایران این رقم 38 است، البته ما تفاوت چندانی با دنیا نداریم که این تفاوت نیز با توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی جبران می شود.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد انرژی کشور توسط نیروگاه های حرارتی تأمین می شود، گفت: سوخت قالب نیروگاه های کشور، گاز طبیعی است.

مدیرعامل توانیر افزود: بخش عمده تولید برق در جهان از زغال سنگ و بخش دیگر از نفت تأمین می شود که ایران در استفاده از سوخت مایع رتبه 6 یا 7 و در خصوص مصرف گاز نیز رتبه 4 را دارد.

متولی زاده با تاکید برنقش مؤثر همکاری بخش خانگی و تجاری در کاهش مصرف برق و گاز گفت: 75 درصد گاز تولید شده در کشور در بخش خانگی مصرف می شود، این در حالی است که گاز مصرفی در نیروگاه ها 10 درصد از کل گاز تولید شده در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره وری نیروگاه ها افزایش می یابد

بهره وری نیروگاه ها افزایش می یابد