مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 13:402021-01-23بين الملل

ادعای تازه مقام اطلاعاتی آمریکا علیه کره شمالی


یک مقام اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که کره شمالی از دیپلماسی تنها برای توسعه جنگ افزارهای هسته ای خود استفاده می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک افسر اطلاعاتی دولت آمریکا مدعی سوءاستفاده دولت کره شمالی از دیپلماسی جهت توسعه سلاح های هسته ای شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز یک  افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا ویژه امور کره شمالی روز جمعه هشدار داد با وجودی که جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرده  به دنبال راه هایی برای بازگشت کره شمالی به مذاکرات است، اما این کشور ابزار دیپلماسی را فقط به عنوان وسیله ای برای پیشبرد توسعه سلاح های هسته ای خود می داند.

مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی در روزهای گذشته گفت جو بایدن باید مذاکرات با پیونگ یانگ را از سر بگیرد تا پیشرفتی را که دونالد ترامپ رییس جمهور سابق این کشور در دیدارها با کیم جونگ اون رییس کره شمالی به دست آورده بود، تقویت کند.

مون که پیشتر هم پیشنهاد داده بود بین پیونگ یانگ و واشنگتن میانجی گری کند، گفت او به دنبال سریعترین فرصتی است که بتواند موضوع کره شمالی را به اولویت سیاست خارجی دولت بایدن تبدیل کند.

رییس جمهور کره جنوبی با اشاره به وعده کیم در نشست چند روز پیش کنگره حزب کارگر مبنی بر تقویت توان اتمی کره شمالی، تصریح کرد: اگر از بیانیه سنگاپور شروع کنیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای تازه مقام اطلاعاتی آمریکا علیه کره شمالی

ادعای تازه مقام اطلاعاتی آمریکا علیه کره شمالی