مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 05:452021-01-23بين الملل

دولت بایدن توافق صلح با طالبان را هم بازنگری می کند


بر اساس بیانیه کاخ سفید، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگویی تلفنی با همتای افغان خود گفت، ایالات متحده توافق صلحی را که سال گذشته با طالبان حاصل شده بازنگری خواهد کرد.

- بر اساس بیانیه کاخ سفید، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگویی تلفنی با همتای افغان خود گفت، ایالات متحده توافق صلحی را که سال گذشته با طالبان حاصل شده بازنگری خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس توافق صلح فوریه 2020 بین دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا و شبه نظامیان طالبان، نیروهای آمریکایی تا مه سال جاری میلادی و در ازای تضمین های ضدتروریستی از افغانستان خارج می شوند.

هفته گذشته، تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به 2500 تن کاهش یافت که پایین ترین سطح این نیروها در افغانستان از 2001 محسوب می شود.

اما سطح خشونت ها در افغانستان افزایش یافته و همین مساله باعث شده تا درخواست های بین المللی برای برقراری آتش بس بین طالبان و دولت کابل شدت بگیرد.

نمایندگان دو طرف اوایل ماه جاری میلادی برای نخستین جلسه دور دوم گفتگوهای صلح دیدار کردند و مسائلی چون تداوم آتش بس و اشتراک گذاری قدرت نیز مورد بحث قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بایدن توافق صلح با طالبان را هم بازنگری می کند

دولت بایدن توافق صلح با طالبان را هم بازنگری می کند