مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 05:152021-01-23پزشكي

فوبیا؛ احساس خطری اغراق آمیز و غیرواقعی


«فوبیا» نوعی اختلال اضطرابی است و در برخی موارد، حتی فکر کردن به منبع فوبیا می تواند سبب ایجاد احساس اضطراب یا وحشت در فرد شود.

- ایسنا/همدان یک روانپزشک بیان کرد: فوبیا نوعی اختلال اضطرابی است و در برخی موارد، حتی فکر کردن به منبع فوبیا می تواند سبب ایجاد احساس اضطراب یا وحشت در فرد شود.

دکتر سویا بهمنی در گفت وگو با ایسنا، فوبیا را ترسی وحشتناک و ناتوان کننده از یک شیء، مکان، موقعیت، احساس یا حیوان دانست و اظهار کرد: فوبیا بارزتر از ترس است و زمانی ایجاد می شود که فرد نسبت به یک موقعیت یا شیء، احساس خطری اغراق آمیز یا غیرواقعی داشته باشد.

بهمنی ادامه داد: در نوع بسیار شدید فوبیا، ممکن است فرد با تنظیم زندگی خود، دائماً از چیزهایی که سبب اضطراب در وی می شود، اجتناب کند و علاوه بر محدود کردن زندگی روزمره افراد مبتلا، ناراحتی بسیاری برای این افراد ایجاد می کند.

وی به علائم فوبیا اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه فوبیا نوعی اختلال اضطرابی است، ممکن است فرد تا قبل از تماس با منبع هراس خود، هیچ علائمی را تجربه نکند اما در برخی موارد، حتی فکر کردن به منبع فوبیا می تواند سبب ایجاد احساس اضطراب یا وحشت در فرد با عنوان اضطراب پیش بینی یا اضطراب انتظار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوبیا؛ احساس خطری اغراق آمیز و غیرواقعی

فوبیا؛ احساس خطری اغراق آمیز و غیرواقعی