مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 04:352021-01-23سياسي

استقرار سرور شبکه های اجتماعی درخارج از کشور بسترساز جرائم سایبری


بیشترین ضریب آلودگی در فضای سایبری به شبکه های اجتماعی خارجی مربوط می شود چرا که سرور این شبکه ها در خارج از کشور قرار دارد و پروتکل های قانونی را رعایت نمی کنند.

- سرگرد سید محمد حسینی در گفت و گو با با کوچ کاربران به فضای مجازی بی اطلاعی مردم از این فضای پرپیچ و خم، جولان مزاحمین سایبری و کلاهبرداران در فضای مجازی را هموار ساخته و امنیت دارایی های مردم را با خطر مواجه کرده است.

در این بین بیشترین ضریب آلودگی در فضای سایبری به شبکه های اجتماعی خارجی مربوط می شود چرا که سرور این شبکه ها در خارج از کشور قرار دارد و پروتکل های قانونی را رعایت نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه پلیس به دنبال بالا بردن میزان امنیت در شبکه های اجتماعی است افزود: در تلاش هستیم با رصد و پایش مستمر فضای مجازی، آلودگی شبکه های اجتماعی خارجی را که بیشترین حجم نقض حریم خصوصی و ترویج مزاحمت ها در آن صورت می پذیرد را کم کنیم، مجرمان سایبری با طراحی بدافزارها یا ارسال لینک های مخرب برای کاربران به دنبال سرقت اطلاعات شخصی و بعضاً اخاذی از طعمه های خود هستند.

استفاده از آنتی ویروس ضروری است کارشناس فضای مجازی گفت: برخی از مجرمان سایبری با ارسال بدافزارها و باج افزارها سعی در سرقت اطلاعات مهم کاربران داشته و در نهایت به دنبال هتک حیثیت و باج گیری از آنها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار سرور شبکه های اجتماعی درخارج از کشور بسترساز جرائم سایبری

استقرار سرور شبکه های اجتماعی درخارج از کشور بسترساز جرائم سایبری