مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 22:202021-01-22سياسي

برای نجات یک دانش جهانی شده؛ میراث فرهنگی به دولت نامه نوشت


«میراث فرهنگی در نامه ای به دبیر دولت تاکید کرده تا لنج های شناور چوبی که دانش ساخت آن ها در یونسکو شده اند، از قانون امحای شناورهای تجاری مستثنی شوند و حتی پیشنهاد شد این لنج ها کاربری گردشگری به خود بگیرند.

- برای نجات یک دانش جهانی شده؛ میراث فرهنگی به دولت نامه نوشت میراث فرهنگی در نامه ای به دبیر دولت تاکید کرده تا لنج های شناور چوبی که دانش ساخت آن ها در یونسکو شده اند، از قانون امحای شناورهای تجاری مستثنی شوند و حتی پیشنهاد شد این لنج ها کاربری گردشگری به خود بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوم آذر 1390 ششمین دوره اجلاس کمیته میراث ناملموس جهانی در شهر بالی اندونزی، دانش سنتی لنج سازی و دریانوردی ایرانیان در خلیج فارس را در فهرست میراث معنوی در خطر یونسکو و البته به عنوان اثری نیازمند پاسدارانه فوری ثبت کرد.

با جهانی شدن این دانش بومی و تعهداتی که ایران برای حفاظت و ترویج آن داد، قول و قرارهای زیادی برای همان اقدامات پاسدارانه در طول چند سال گذشته به خصوص چند سال اول جهانی شدن این میراث ناملموس مطرح شدند و چهار سال یک بار نیز متولیان میراث فرهنگی اقدامات مربوط به این پاسداشت را برای ادامه حیات و ترویجش در کشور به یونسکو ارسال کردند، اما بعد از گذشت 9 سال از شروع ماجرا، ناگهان ورق برگشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای نجات یک دانش جهانی شده؛ میراث فرهنگی به دولت نامه نوشت

برای نجات یک دانش جهانی شده؛ میراث فرهنگی به دولت نامه نوشت