مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 21:352021-01-22اقتصادي

تسهیل تحریم های ایران تهدیدی برای نفوذ عراق در بازار هند


صادرات نفت عراق به هند سال میلادی گذشته رشد حدود دو رقمی داشت و کمک کرد عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به هند در سال 2020 را حفظ کند اما اگر برجام توسط بایدن احیا شود و نفت ایران به بازار برگردد، - صادرات نفت عراق به هند سال میلادی گذشته رشد حدود دو رقمی داشت و کمک کرد عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به هند در سال 2020 را حفظ کند اما اگر برجام توسط بایدن احیا شود و نفت ایران به بازار برگردد، ممکن است برای حفظ رشد مشابه در سال 2021 به مشکل بربخورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال 2020 نخستین سالی بود که صادرات نفت ایران به هند به صفر رسید و به عراق این فرصت را داد تا صادراتش را از 45.

88 میلیون تن در سال 2019 به حدود 50.

17 میلیون تن رسانده و سهم خود در بازار هند را به 25 درصد افزایش دهد.

لیم جیت یانگ، مشاور بازارهای نفت در اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس در این باره اظهار کرد: قیمت گذاری رقابتی عامل مهمی بود که عراق را به بزرگترین صادرکننده نفت به هند تبدیل کرد.

اما سهم عراق در سال 2021 ممکن است پایینتر رود زیرا احتمال بازگشت نفت ایران به بازار در صورت تسهیل تحریمهای آمریکا از سوی دولت بایدن وجود دارد.

صادرات نفت ایران از زمان خروج ترامپ از برجام در ماه مه سال 2018 متاثر شد و تیم بایدن اعلام کرده که به دنبال احیای برجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل تحریم های ایران تهدیدی برای نفوذ عراق در بازار هند

تسهیل تحریم های ایران تهدیدی برای نفوذ عراق در بازار هند