مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 07:102021-01-22بين الملل

تقویت اقتصاد کشورهای محور مقاومت با خط ترانزیتی ایران-عراق-سوریه


وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت مبادلات اقتصادی با کشورهای محور مقاومت گفت: مذاکرات برای ترانزیت از خاک عراق و اتصال ایران به خطوط ریلی این کشور به مراحل خوبی رسیده و درحال پیگیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در یک برنامه رادیویی درباره اهمیت اقتصادی کشورهای محور مقاومت، گفت: یکی از اهداف آمریکا و هم پیمانان و گروه های وابسته به آن ها در طول جنگ هایی که در منطقه ایجاد کردند علاوه بر ایجاد نا امنی، نابودی زیرساخت های اقتصادی کشورها با برنامه ریزی دقیق بود تا امکان همکاری و تبادلات اقتصادی بین آن ها را از بین ببرند، از جمله آن ها زیرساخت های حمل ونقل جاده ای و ریلی است و از طرف دیگر برای حمل ونقل دریایی هم تا جای ممکن ایجاد مزاحمت می کنند.

وی در پاسخ به این که با توجه به تصویب قانون ترانزیت در مجلس عراق، چه اقداماتی برای اجرایی شدن و استفاده ایران از این ظرفیت انجام شده است، گفت: با توجه به بی ثبات شدن دولت ها در عراق برای انجام این کار با مشکل مواجه شدیم.

آخرین مذاکره ما با هیئت عراقی اخیراً در کمیسیون مشترک انجام شد، در این جلسه گفتگوهای خوبی انجام و مقرر شد که ظرف دو ماه آینده مذاکرات وارد جزییات شود و به تفاهم نامه برسیم که از قبال آن حمل و نقل یکسره برای دو کشور بتواند به صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت اقتصاد کشورهای محور مقاومت با خط ترانزیتی ایران-عراق-سوریه

تقویت اقتصاد کشورهای محور مقاومت با خط ترانزیتی ایران-عراق-سوریه