مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 14:052021-01-21سياسي

کم سن و سال ها بیشتر وام می گیرند و بیشتر در معرض خطر هستند!


براستی فلسفه دو نرخی کردن تسهیلات ازدواج چیست؟ چرا دختران زیر 23 سال 100 میلیون وام ازدواج می گیرند و دخترانی که 24 ساله یا بزرگتر هستند، تنها می توانند 70 میلیون وام دریافت کنند.

- با تدبیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وام ازدواج از سال آتی دو نرخی خواهد بود و به کم سن و سال ها، بیشتر و به دیگران کمتر تعلق خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، افزایش 100 درصدی تسهیلات ازدواج در بودجه سال 1400 که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، با کمی تغییر در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید تا یک گام دیگر به سمت نهایی شدن و اجرا برداشته باشد.

اقدامی که بر اساس آن وام ازدواج از سال بعد دو نرخی خواهد شد.

آن گونه که خبر می رسد، کمیسیون تلفیق با پذیرش افزایش وام ازدواج از 50 میلیون تومان (تسهیلاتی که در سال جاری به هر یک از زوجین پرداخت می شود)، به دو برابر این مبلغ رای مثبت داده، اما این افزایش را تنها برای گروهی از زوج ها در نظر گرفته که سن و سال کمتری دارند و جوان تر هستند.

بر اساس مصوبه یاد شده، وام ازدواج برای برای پسران زیر 25 سال و دختران زیر 23 سال در سال آتی مبلغ 100 میلیون تومان خواهد بود و برای پسران و دختران بزرگتر از این سنین، 70 میلیون تومان محاسبه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم سن و سال ها بیشتر وام می گیرند و بیشتر در معرض خطر هستند!

کم سن و سال ها بیشتر وام می گیرند و بیشتر در معرض خطر هستند!