مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 09:152021-01-21اقتصادي

هیچ گازی تا پایان سال 1401 در مشعل نمی سوزد


ان جی ال 3200 سال 1400 به بهره برداری می رسد و با بهره برداری آن همه گازهای غرب کارون پس از جمع آوری و فرآورش به بندر امام فرستاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ، بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز (پنجشنبه، دوم بهمن ماه) در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت (بهره برداری رسمی از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس) اظهار کرد: تعهد ما در ابتدای سال 99 این بود که در این سال 17 طرح پتروشیمی با سرمایه گذاری حدود 11.

4 میلیارد دلار با مجموع ظرفیت تولید 25 میلیون تن به بهره برداری رسمی برسد، خوشحالم اطلاع دهم که امروز شاهد بهره برداری رسمی یازدهمین طرح از این مجموعه هستیم.

وی پالایشگاه بزرگ بیدبلند خلیج فارس  را ابرپروژه برشمرد و خطاب به رییس جمهوری گفت: جای شما امروز در این طرح خالی است، می دانم چقدر مایل بودید که در این آیین گشایش این طرح حضور داشته باشید اما به دلیل مشکلات بهداشتی از این کار منع شدید.

وزیر نفت با یادآوری اینکه بهبهان از قدیمی ترین مراکز تمدنی خوزستان و شهری با فرهنگ ریشه دار است ادامه داد: پالایشگاه نخست گاز بیدبلند مبدا صنعت گاز ایران است.

با راه اندازی این پالایشگاه و ظرفیت پالایش روزانه حدود 25 میلیون مترمکعب و بهره برداری از خط لوله یکم سراسری در سال 1350 صنعت گاز در ایران شکل گرفت و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ گازی تا پایان سال 1401 در مشعل نمی سوزد

هیچ گازی تا پایان سال 1401 در مشعل نمی سوزد