مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 08:452021-01-21سياسي

چالش های دانشگاه های ایرانی برای همکاری های بین المللی


پژوهشگران مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با انجام مطالعه ای موانعی که در مسیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ها وجود دارد را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های اخیر بسیاری از کشورهای توسعه یافته، سیاست های ملی خاصی را در زمینه ارتقای فعالیت های علمی بین المللی در دانشگاه های خود، در پیش گرفته اند.

بررسی ها نشان می دهد که آموزش عالی در جهان، بنا به دلایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به سمت بین المللی شدن می رود و دانشگاه ها در تلاش اند تا همکاری های علمی و بین المللی خود را گسترش دهند.

همکاری های علمی بین المللی، شامل طیف وسیعی از فعالیت های دانشگاهی مانند کنفرانس های مشترک، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، طرح های پژوهشی مشترک و .

هستند.

بررسی اسناد بالادستی مثل قانون برنامه ششم توسعه، سند تحول و نوآوری علوم پزشکی و نقشه جامه علمی کشور، نشان می دهد که بُعد بین المللی فعالیت ها و خدمات آموزشی، پژوهشی دانشگاه، در این اسناد مورد تاکید قرار گرفته است.

اما به دلایل مختلف این موضوع در کشور، با چالش هایی مواجه است.

با توجه به اهمیت این موضوع؛ پژوهشگران مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، در مطالعه ای با استفاده از نظرات مدیران بخش بین المللی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های دانشگاه های ایرانی برای همکاری های بین المللی

چالش های دانشگاه های ایرانی برای همکاری های بین المللی