مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 08:352021-01-21اقتصادي

توصیه های جهاد کشاورزی برای مقابله با سرما و یخبندان


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه باغداران در انجام عملیات برداشت مرکبات از روی درخت سریع تر عمل کنند، گفت: باغداران در زمان وقوع سرمازدگی در باغ های مرکبات از پُلارهای باغی استفاده کنند.

- مجید بهادری در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری به باغداران برای مقابله با سرما و یخبندان توصیه کرد تا در انجام عملیات برداشت مرکبات از روی درخت سریع تر عمل کنند، گفت: باغداران در زمان وقوع سرمازدگی در باغ های مرکبات از پُلارهای باغی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از انجام عملیات هرس در باغ های مرکبات و درختان سردسیری و خشک خودداری شود،گفت: باغ های مرکباتی که تازه احداث شده است نسبت به پوشاندن تنه نهال ها با پوشش های مناسب مانند گونی چتایی و یا فوم اقدام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد:  واحدهای تولیدی مانندگلخانه ها و قارچ های خوراکی نسبت به انجام جایگزینی سوخت با ذخیره سازی گازوییل و درصورت قطعی گاز، فعال سازی ژنراتور برق اضطراری و  پوشش کامل گلخانه ها و بستن دریچه ها و درزها اقدام شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در انبارهای ذخیره سازی مرکبات نسبت به بستن دریچه ها و کنترل دمای محیط انبار به منظور جلوگیری از یخ زدگی میوه اقدام لازم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های جهاد کشاورزی برای مقابله با سرما و یخبندان

توصیه های جهاد کشاورزی برای مقابله با سرما و یخبندان