مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 08:302021-01-21سياسي

لزوم تدوین و طراحی سیستم جدید آموزشی/ پیشرفت کشور در بستر دین محقق شد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تدوین و طراحی سیستم جدید آموزشی که در آن سه اصل مهم تفکر، تعقل و تدین حاکم باشد، ضروری است و علمای دانشگاهی باید در این مسیر گام بردارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با هیئت رییسه دانشگاه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که انسان را به تفکر و تعقل توصیه می کند، اظهار داشت: علم از نگاه حضرت علی (ع) به دو شیوه است؛ علم مطبوع و علم مصموع که علم مطبوع در طبع انسان جا باز می کند و حاصل آن شکوفایی و تکثیر علم است اما علم مصموع، علمی است که در آن تجزیه و تحلیل و تکمیل وجود ندارد.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به کسانی بشارت داده که می بینند، می شنوند، تحلیل می کنند و بهترین را انتخاب می کنند که این کار عقل است و قرآن اینها را در مسیر هدایت قرار می دهد.

ناصری با اشاره به اینکه خداوند به تدین نیز در قرآن کریم تاکید داشته است، افزود: سه اصل تفکر، تعقل و تدین به توصیه خداوند متعال در قرآن، باید در زندگی بشر وجود داشته باشد تا انسان رشد و تعالی پیدا کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: در کشورهایی که سلطه غربی ها در آنها رخنه و ریشه فکری را منحرف کرده از جمله ایران، قدرت تفکر و تعقل و تدین از مردم آنها گرفته شده تا همواره وابسته بمانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تدوین و طراحی سیستم جدید آموزشی/ پیشرفت کشور در بستر دین محقق شد

لزوم تدوین و طراحی سیستم جدید آموزشی/ پیشرفت کشور در بستر دین محقق شد