مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 06:102021-01-21دانش

ساخت ماهواره «ناهید 2» به اتمام رسید/ آغاز فرآیند تحویل گیری توسط سازمان فضایی


ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید 2» و سامانه بلوک انتقال مداری «سامان» توسط پژوهشگاه فضایی به اتمام رسیده و فرآیند تحویل گیری آن تا پایان سال انجام می شود.

- رییس سازمان فضایی ایران گفت: ساخت ماهواره مخابراتی ناهید 2 و سامانه بلوک انتقال مداری سامان توسط پژوهشگاه فضایی به اتمام رسیده و فرآیند تحویل گیری آن تا پایان سال انجام می شود.

مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار مهر ، ساخت ماهواره مخابراتی ناهید 2 را در راستای حرکت در مسیر نقشه راه فناوری فضایی کشور برای دستیابی به ماهواره مخابراتی در مدار ژئوی زمین عنوان کرد و گفت: این ماهواره توسط پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این ماهواره مخابراتی در حال تست های نهایی برای تحویل گیری سازمان فضایی ایران است، گفت: مطابق با برنامه ریزی ها، این پروژه تا قبل از پایان سال تحویل سازمان فضایی می شود و در نوبت پرتاب قرار می گیرد.

رییس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره مخابراتی ناهید 2 با وزن حدود 120 کیلوگرم و طول عمر بیش از 2 سال در مدار بالای 500 کیلومتر زمین قرار می گیرد، ادامه داد: این ماهواره دارای سیستم پیش رانش با قابلیت جابجایی ارتباطات است و تست ارتباطات مکالمه را روی باند مایکروویو فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ماهواره «ناهید 2» به اتمام رسید/ آغاز فرآیند تحویل گیری توسط سازمان فضایی

ساخت ماهواره «ناهید 2» به اتمام رسید/ آغاز فرآیند تحویل گیری توسط سازمان فضایی