مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 23:552021-01-20پزشكي

شناسایی ماده مغذی موثر در پیشگیری از عفونت باکتریایی


دانشمندان در مطالعه دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت باکتریایی، ماده مغذی موسوم به «تورین» را شناسایی کردند که به روده کمک می کند عفونت های قبلی را به یاد آورده و باکتری مهاجم را از بین ببرد.

- دانشمندان در مطالعه دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت باکتریایی، ماده مغذی موسوم به تورین را شناسایی کردند که به روده کمک می کند عفونت های قبلی را به یاد آورده و باکتری مهاجم را از بین ببرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یافته جدید محققان می تواند به تلاش برای یافتن گزینه های جایگزین آنتی بیوتیک کمک کند.

دانشمندان می دانند که میکروبیوم ها، میلیاردها میکروب مفید که به طور هماهنگ در داخل روده ما زندگی می کنند، می توانند افراد را در برابر عفونت های باکتریایی محافظت نمایند، اما در مورد چگونگی محافظت از آنها اطلاعات کمی در دست است.

دانشمندان مشاهده کردند میکروبیوم هایی که قبلاً عفونت را تجربه کرده و به موش های فاقد میکروب منتقل شده بودند، به پیشگیری از ابتلاء به Kpn (Klebsiella pneumonia) کمک کردند.

آنها گروهی از باکتری ها موسوم به Deltaproteobacteria را که در مبارزه با این عفونت ها نقش دارند، شناسایی کردند و بررسی های بیشتر منجر به شناسایی ماده مغذی تورین به عنوان محرک فعالیت Deltaproteobacteria شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی ماده مغذی موثر در پیشگیری از عفونت باکتریایی

شناسایی ماده مغذی موثر در پیشگیری از عفونت باکتریایی