مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 20:002021-01-20سياسي

عناصر فرهنگی ظرفیت های خوبی برای ارتباط بین الملل هستند


رییس فراکسیون راهبری مجلس شورای اسلامی گفت: عناصر فرهنگی مانند هنر و نیز خوشنویسی که مشترک بین الملل به ویژه در جاده ابریشم و کشورهایی که در این مسیر قرار دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، سید محمدرضا میرتاج الدینی امشب در همایش بین المللی خوشنویسی جاده ابریشم با عنوان رقص قلم که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: خوشنویسی یک هنر است که از دست یک انسان هنرمند ظاهر می شود و تراوش ایده های فکری او است که در زیبا نوشتن، بروز و ظهور پیدا می کند.

  رییس فراکسیون راهبری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در قرآن به قلم و آنچه نوشته می شود، سوگند خورده می شود، نوشتن دارای محتوا، ماهیت و قالب است، اگر همه این موارد زیبا باشد مفاهیم بسیار رسا و زیبا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان، علما و بزرگان ما در طول تاریخ در یک امر عموما مشترک هستند که آن امر خوشنویسی است، افزود: خط زیبای امام راحل و خط مقام معظم رهبری نشانه هایی از خوشنویسی است.

  میرتاج الدینی با بیان اینکه هرچه جلوتر می رویم گسترش فناوری های جدید و تکنولوژی انچه هنر گذشته و سنتی ما را به رقابت دعوت می کند، ادامه داد: تایپ کردن هنر خوشنویسی را به رقابت می طلبد، اما این دو تفاوت بسیاری دارند و هرگز مانند هم نیستند، تفاوتشان مانند فرش ماشینی و دستباف هستند، آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عناصر فرهنگی ظرفیت های خوبی برای ارتباط بین الملل هستند

عناصر فرهنگی ظرفیت های خوبی برای ارتباط بین الملل هستند