مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 17:352021-01-20سياسي

نیازمند دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر همسایگان هستیم


درک دکتر رضایی از سیاست خارجی، یک درک اقتصادی واقع بینانه و عملگرایانه است و به درستی معتقد است تمرکز دستگاه سیاست خارجی باید تقویت پیوندهای اقتصادی ایران با کشورهای همسایه در چارچوب درک ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک باشد.

- موسوی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید در دیپلماسی از جو سیاسی و شعارهای زیبا عبور کنیم و متوجه شویم که به دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر همسایگان نیازمندیم.

دکتر سید علی موسوی نماینده ملکان در مجلس و عضو کمیسیون صنایع در گفتگو با تابناک، ضمن استقبال از سخنان اخیر دکتر محسن رضایی مبنی بر نیاز کشور به دیپلماسی اقتصادی با اولویت تقویت پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه ، گفت: درک دکتر رضایی از سیاست خارجی، یک درک اقتصادی واقع بینانه و عملگرایانه است و به درستی معتقد است تمرکز دستگاه سیاست خارجی باید تقویت پیوندهای اقتصادی ایران با کشورهای همسایه در چارچوب درک ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک باشد.

موسوی افزود: واقعیت این است که بسیاری از حرفها که رسانه های بیگانه درباره دیپلماسی ایران می گویند، نیازهای واقعی کشور و مردم نیست.

نیاز کشور ما جهش تولد و رونق تولید و ایجاد اشتغال است و تحقق این هدفها در گرو یک دیپلماسی اقتصادی با اولویت بخشیدن به روابط با همسایگان است و سفرای کشور باید از نقش قدیمی خود که مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازمند دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر همسایگان هستیم

نیازمند دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر همسایگان هستیم