مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 15:452021-01-20بين الملل

اهالی عفرین با برپایی راهپیمایی خواستار خروج ارتش ترکیه از همه خاک سوریه شدند


شهر عفرین سوریه در استان حلب هم پس از استان الحسکه شاهد راهپیمایی شهروندانی است که خروج ارتش ترکیه از همه خاک سوریه و توقف حمایت از گروه های شبه نظامی قانون شکن را خواستار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  اهالی شهر عفرین در استان حلب در شمال سوریه امروز در اعتراض به اشغال این شهر توسط ارتش ترکیه و شبه نظامیان آن راهپیمایی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری الاعلام الحربی المرکزی ،  شهروندان سوری در عفرین امروز با برپایی راهپیمایی خواستار بازگشت آوارگان به این شهر و خروج ارتش ترکیه و گروه های مسلح طرفدار آن از همه خاک سوریه شدند.

یک نهاد حقوق بشری در سوریه اعلام کرد که طی سه سالی که از اشغال شهر عفرین در استان حلب سوریه توسط ترکیه و گروه های شبه نظامی وابسته به آن می گذرد، بیش از 600 غیرنظامی کشته شده اند.

نهاد حقوق بشر عفرین در گزارشی درباره موارد گسترده نقض حقوق بشر در شهر عفرین که از سال 2018 تحت اشغال ترکیه است، گفت: طی یک سال گذشته در شهر عفرین 987 مورد آدم ربایی رخ داده است که از جمله ربوده شدگان 92 زن بودند، علاوه بر اینکه 50 مکان باستانی این شهر نیز تخریب شده و آثار آن به سرقت رفته است .

اما درباره آمار مربوط به تخلفات صورت گرفته طی سه سال اشغالگری این شهر توسط ترکیه، این سازمان گفت: بیش از 604 غیرنظامی طی این سال ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهالی عفرین با برپایی راهپیمایی خواستار خروج ارتش ترکیه از همه خاک سوریه شدند

اهالی عفرین با برپایی راهپیمایی خواستار خروج ارتش ترکیه از همه خاک سوریه شدند