مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 14:202021-01-20سياسي

شروع بهارِ کُردی از چه روزی است؟


یک محقق و پژوهشگر کرمانشاهی با اشاره به وجود اختلافاتی در خصوص زمان شروع بهار کُردی با استناد به روایت های اسطوره ای و تاریخ کُرد گفت: درست ترین تاریخ برای شروع بهار کُردی 21 بهمن است.

- ایسنا/کرمانشاه یک محقق و پژوهشگر کرمانشاهی با اشاره به وجود اختلافاتی در خصوص زمان شروع بهار کُردی با استناد به روایت های اسطوره ای و تاریخ کُرد گفت: درست ترین تاریخ برای شروع بهار کُردی 21 بهمن است.

اردشیر کشاورز در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس روایت های اسطوره ای متعلق به تاریخ کرد زمان آغاز بهار کُردی متفاوت است، گفت: برخی اول بهمن را شروع بهار کُردی می دانند که اینگونه نیست، چون هنوز سرما هست و نمی توان آن را آغاز بهار دانست.

وی افزود: در روایت اسطوره ای چله بزرگه و چله کوچیکه داریم که چله بزرگه 40 روز است و از اول دی ماه آغاز می شود و چله کوچیکه نیز 20 روز بوده و از 10 بهمن تا 30 بهمن ادامه دارد و قدرت سرمای آن زیاد است و حتی در روایت های اسطوره ای آمده که چله کوچیکه تهدید کرده که اگر بهار در پی او نمی بود با سرمایش چه کارها که نمی کرد.

کشاورز گفت: بر اساس مستندات و روایت های اسطوره ای عملا آغاز بهار کردی از 21 بهمن است، در اسطوره ها آمده که پسر صیاد به کوه می رود و هنگام برگشت از کوه پشت درب خانه صدای پدر و مادرش را می شنود، مادرش می گوید پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع بهارِ کُردی از چه روزی است؟

شروع بهارِ کُردی از چه روزی است؟