مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 14:052021-01-20بين الملل

نگاهی به طرح ها و تصمیمات ترامپ درباره کشورهای عرب منطقه


دونالد ترامپ امروز (چهارشنبه) کاخ سفید را بعد از چهار سال فعالیت ریاست جمهوری ترک کرد؛ فعالیت و تصمیماتی که سایه خود را بر کشورهای عربی نیز انداخته است.

- دونالد ترامپ امروز (چهارشنبه) کاخ سفید را بعد از چهار سال فعالیت ریاست جمهوری ترک کرد؛ فعالیت و تصمیماتی که سایه خود را بر کشورهای عربی نیز انداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چشم انداز ترامپ برای صلح در خاورمیانه، عنوان غالب سیاست ترامپ برای ورود وی از دنیای تجارت و سرمایه گذاری به دنیای سیاست بود، او در آغاز دوره اش مفهوم راهکار تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای سال 1967 نابود کرد و برای سازش هایی ترویج کرد که اساس آنها امور اقتصادی و سیاست ثابت آمریکا در قبال اسراییل بود که این طرح معامله قرن نام گرفت.

بر این اساس، ترامپ تصمیماتی را اتخاذ کرد که برجسته ترین آنها عبارتند از: اراضی فلسطین اشغالی: - مخالفت با راهکار تشکیل دو کشور - به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی (دسامبر 2017)، سپس انتقال سفارت از تل آویو به قدس (مه 2018).

- قطع حمایت مالی از آنروا (اوت 2018) - بستن هیئت دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن بعد از آنکه فلسطینی ها را به مخالفت با طرحش قبل از اطلاع از آن متهم ساخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به طرح ها و تصمیمات ترامپ درباره کشورهای عرب منطقه

نگاهی به طرح ها و تصمیمات ترامپ درباره کشورهای عرب منطقه