مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 13:502021-01-20اقتصادي

مدل پنیر سوییسی برای کنترل تخلفات دلالان خودرو


دیوار آگهی های فروش وکالتی و امتیاز قرعه کشی خودرو را حذف می کند - از خردادماه امسال که با اعلام مسئولان سازمان حمایت و وزارت صمت مقرر شد خودرو به صورت قرعه کشی به خریداران عرضه شود، تا الان حدود 10 مرحله طرح فروش یا پیش فروش از سوی ایران خودرو و سایپا برگزار شده است.

در تمام این مدت هم البته گره بازار خودرو هنوز باز نشده است؛ همچنان تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار نیست، فاصله قیمت کارخانه و بازار زیاد است و شرایط و محدودیت های ثبت نام هم باعث نشده خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

علی رغم این که مسئولان پلیس راهور و اتحادیه نمایشگاه داران خودرو و وزارت صمت بارها نسبت به خرید و فروش وکالتی خودرو هشدار دادند، بعضی واسطه ها و دلالان با این شیوه در بازار خودرو فعال هستند.

مراقب خرید و فروش خودروهای وکالتی و چالش های آن باشید یکی از شرایط ثبت نام خودرو در این قرعه کشی های ایران خودرو و سایپا، علاوه بر نداشتن پلاک جاری و ثبت نام خودرو در سه یا چهار سال اخیر، در رهن ماندن سند خودرو تا یک سال است.

به این معنی که خریدار خودرو تا یک سال امکان فروش خودرویی که در قرعه کشی برنده شده را ندارد.

در واقع این ایده به کار گرفته شده تا دلالان از زنجیره فروش خودرو حذف شوند و مصرف کنندگان با قیمت واقعی خودرو را تحویل بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدل پنیر سوییسی برای کنترل تخلفات دلالان خودرو

مدل پنیر سوییسی برای کنترل تخلفات دلالان خودرو