مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 12:252021-01-20پزشكي

راه های جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان


فوق تخصص هیپ و لگن بیمارستان طالقانی، پوکی استخوان را بیماری خاموش و بدون علامت اولیه برشمرد که با استفاده از راهکارهایی ساده نظیر ورزش و تغذیه مناسب می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا زندی با بیان اینکه پوکی استخوان عارضه ای است که طی آن استخوان ها اصطلاحا متخلخل می شوند،توضیح داد: ساختار میکروسکوپی استخوان ها به صورت لانه زنبوری است، اما در فردی که دچار استئوپروز یا پوکی استخوان شده این منافذ بسیار بزرگتر از استخوان سالم است، در این حالت استخوان ها به تدریج جرم و چگالی خود را از دست داده و بسیار حساس و شکننده می شوند.

وی بیان کرد: از آنجاکه پوکی استخوان هیچ علامت اولیه ای ندارد و زمانی تشخیص داده می شود که یکی از استخوان ها (معمولا استخوان لگن یا مچ) دچار شکستگی می شود، از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می شود.

زندی با اشاره به وجود دو نوع سلول به نام های خورنده و سازنده استخوان یادآور شد: زمانیکه سلول های خورنده استخوان فعال باشند به اصطلاح شاهد بروز پوکی استخوان در فرد هستیم.

این جراح ارتوپد در ادامه خاطرنشان کرد: با استفاده از سنجش تراکم استخوان می توان سفتی و سختی و درجه محکم بودن استخوان های بدن را تعیین کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان

راه های جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان