مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 11:452021-01-20اقتصادي

نمودار تصادفات جاده ای دوباره صعودی شد/ سهم کدام عامل در بروز تصادف بیشتر است؟


در قانون برنامه پنجم موضوع کاهش سالانه 10 درصد سوانح رانندگی مصوب و به خوبی پیاده شد و در 10 سال شاهد کاهش تصادفات بودیم اما امروز آمار تصادفات مجددا صعودی شده است که ضرورت دارد در کنار کاهش ریسک پذیری راننده ها، - خبرگزاری فارس - سعید موذنی: تصادفات رانندگی و کشته شده های حاصل از تصادفات در کشور ما از از اوایل دهه هفتاد با افزایش تعداد خودروها افزایش یافت.

این روند صعودی ادامه داشت و تا سال 84 آمار سوانح رانندگی هر سال افزایش می یافت طوری که طبق آمار در پایان سال 84 تعداد تلفات سوانح رانندگی در ایران به 27 هزار و 745 هزار کشته رسید که آمار بالایی بود.

طبق آمار در سال های 1373 تا 1375 تصادفات رانندگی ایران 55 درصد رشد داشت ، همچنین شاخص مربوط به تعداد قربانیان تصادفات ایران چند برابر شاخص‏ مشابه در کشورهای دیگر است.

در آن زمان دولت وقت تصمیم گرفت در قانون برنامه پنجم الزامی مبنی بر کاهش 10 درصدی سوانح رانندگی در هر سال را بگنجاند، این قانون اجرا شد و با همکاری همه ارگان های دست اندرکار جاده و البته مردم، در مدت زمان 10 سال آمار سوانح رانندگی و تلفات آن کاهش بسزایی یافت.

در سال 94 به گواه آمار،  رقم 28 هزار کشته تصادفات رانندگیِ سال های 83 و 84 به حدود 16 هزار کاهش یافت که موفقیتی تحسین برانگیز بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمودار تصادفات جاده ای دوباره صعودی شد/ سهم کدام عامل در بروز تصادف بیشتر است؟

نمودار تصادفات جاده ای دوباره صعودی شد/ سهم کدام عامل در بروز تصادف بیشتر است؟