مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:452021-01-20اقتصادي

آیا اجرای چراغ خاموش توافق پاریس دلیل قطعی برق بود؟


با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و نیروگاهی به نظر می رسد فرضیه قطعی برق ناشی از اجرای توافق پاریس قابل اعتنا نیست و تکرار این ادعای اشتباه باعث می شود نوک پیکان مطالبات از وزارت نفت برای اجرای پروژه های بهینه سازی منحرف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در هفته های گذشته بروز قطعی برق در برخی از مناطق کشور، یکی از پدیده های عجیبی بود که ابهام ها و پرسش های زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرد، زیرا در سال های گذشته همواره در فصل تابستان و با افزایش دما، مصرف برق ناشی از روشن کردن کولرها و وسایل سرمایشی افزایش می یافت و بدین صورت رکوردشکنی های متعددی در مصرف برق صورت می گرفت.

در نتیجه با عبور کردن نرخ مصرف نسبت به تولید برق، در برخی از مناطق کشور خاموشی های برنامه ریزی شده ای اتفاق می افتاد.

اما حال چه شده است که برای اولین بار در فصل زمستان خاموشی و قطعی برق اتفاق افتاده است؟ در گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان رمزگشایی از جعبه سیاه خاموشی های زمستانی/ متهم ردیف اول قطع برق کیست؟ به ریشه یابی این موضوع پرداخته بود، اما برای بررسی دقیق تر این ماجرا بهتر است درباره برخی از دلایل ذکر شده برای توجیه بروز خاموشی ها از جمله ارتباط آن با معاهده پاریس توضیحات بیشتری داده شود و همچنین در بررسی راهکارهای مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اجرای چراغ خاموش توافق پاریس دلیل قطعی برق بود؟

آیا اجرای چراغ خاموش توافق پاریس دلیل قطعی برق بود؟