مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-20اقتصادي

تولید 40 مگاوات برق توسط نیروگاه های خورشیدی فارس


نیروگاه های خورشیدی مستقر در استان نزدیک به 40 مگاوات برق تولید و به صورت تضمینی به وزارت نیرو فروخته اند.

- جلال زراعت پیشه در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به استقبال مردم و سرمایه گذاران از ایجاد نیروگاه های خورشیدی در سطح استان شاهد هستیم که در مناطق مختلفی از فارس نیروگاه های خورشیدی در حال فعالیت اند که از جمله این نیروگاه های خورشیدی می توان به نیروگاه شهرستان سروستان اشاره کرد.

وی افزود: طی سه سال اخیر نیروگاه های خورشیدی در سطح استان فارس رشد قابل توجه ای داشته است و این نیروگاه ها با جذب نیروی خورشیدی این نیرو را به انرژی پاک تبدیل می کنند البته در راستای حمایت از این کسب و کارها نیز وزارت نیرو با خرید تضمینی برق تولید شده در این نیروگاه ها ضمن حمایت از این افراد هزینه های تولید برق را نیز کاهش داده است.

زراعت پیشه افزود: این شرکت با امضای تفاهم نامه با کمیته امداد در استان برای بیش از 100 مددجو امکان ایجاد برق از طریق نصب پنل خورشیدی بروی سقف منازل آنان را فراهم کرد که این افراد ضمن فروش برق تولیدی به وزارت نیرو از مزایای این پنل ها نیز بهره مند خواهند شد.

او ادامه داد: در این طرح نیمی از هزینه ایجاد، نصب و بهره برداری از پنل های خورشیدی با ارائه تسهیلات بوده و نیمی دیگر از این هزینه ها توسط کمیته امداد ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 40 مگاوات برق توسط نیروگاه های خورشیدی فارس

تولید 40 مگاوات برق توسط نیروگاه های خورشیدی فارس