مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-20سياسي

بنیاد شاه اسماعیل صفوی ایجاد می شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امروز بنیاد شاه اسماعیل صفوی ایجاد می شود و در همین راستا مفاخر آذری باید به دنیا معرفی شود.

- آیت الله سیدحسن عاملی در آیین بزرگداشت 19 ژانویه روز آذری های مسلمان جهان در اردبیل با بیان اینکه جماعت آذری در دنیا نقش بسیار بزرگی داشته اند، گفت: آذری ها دارای فخر و شرف بوده و در حکومت اسلامی نیز مفاخر بزرگی داشته اند.

وی با بیان اینکه در 19 ژانویه دیدیم که آذری های عزیز حماسه بزرگی خلق کردند، ادامه داد: آذری ها بعد از هفتاد سال اصل خود را گم نکردند و به اصل و هویت دینی خود بازگشتند.

عاملی با بیان اینکه جلوی تحریفات تاریخی باید گرفته شود تا نسل های آینده از این حرکت تاریخی مطلع باشند، گفت: در دنیا هر جا آذری وجود دارد، دارای دو وطن است، اولی جایی که آنجا متولد شده اند و دومی ایران.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ما با واقعیات تاریخی جلو می رویم، افزود: در عین حالیکه ما 19 ژانویه را جشن می گیریم، در 20 ژانویه نیز عزاداریم؛ چراکه آذری ها در این روز 135 شهید و 700 زخمی دادند تا از سیتره روسی ها دربیایند.

وی با بیان اینکه 19 ژانویه روزی برای وحدت و همدلی است، گفت: این روز فرصت مناسبی است تا اوضاع آذری های دنیا را رصد کنیم و از خطراتی که آذری ها را تهدید می کند، آگاه شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیاد شاه اسماعیل صفوی ایجاد می شود

بنیاد شاه اسماعیل صفوی ایجاد می شود