مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-20اقتصادي

کشت کاملینا در مزارع ساری


مدیر جهاد کشاورزی ساری از کشت دانه روغنی کاملینا در سه هزار مترمربع مزارع این شهرستان خبر داد.

- رضا پورفلاح اظهار کرد: توسعه کشت دانه های روغنی از جمله کنجد، گل آفتابگردان، گلرنگ و به خصوص کلزا و کاملینا به عنوان یکی از محورهای مهم خودکفایی در تولید و تامین امنیت غذایی کشور در شرایطی مورد تاکید سیاستگذاران است که هم اینک افزون بر 80 درصد دانه های روغنی مورد نیاز در کشور وابسته به واردات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: در همین راستا کشت دانه روغنی کاملینا با ویژگی هایی همچون کم آب بری، در کنار کشت انواع دیگر دانه های روغنی به صورت جدی در دستور کار جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت دانه های روغنی در بین محصولات زراعی به عنوان دومین منبع غذایی پس از غلات در جهان، افزود: کاملینا یا کتان کش گیاهی است که کشت آن ظرف سال های اخیر به عنوان یک دانه روغنی در ایران آغاز شد و امسال بر اساس ابلاغ سازمان جهاد کشاورزی مازندران، در سه هزار مترمربع اراضی این شهرستان در روستای خارکش از توابع مرکز جهاد کشاورزی سمسکنده کاشته شد.

پورفلاح خاطرنشان کرد: مهم ترین مزیت های گیاه دارویی و روغنی کاملینا قابلیت کشت پاییزه و برداشت در اواخر فروردین، نیاز آبی کم، سازگاری بهتر با تغییرات اقلیمی منطقه، مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت کاملینا در مزارع ساری

کشت کاملینا در مزارع ساری