مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:152021-01-20دانش

سرفصل دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی تصویب شد


در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، سرفصل دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی تصویب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه 191 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دستور این جلسه بررسی سرفصل دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی بود، که رسول روشن عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد و همچنین عضو کارگروه روانشناسی شورای تحول گزارشی در این زمینه ارائه کرد.

  وی گفت: روانشناسی بالینی شاخه ای از علم روانشناسی است که به طور اختصاصی به پژوهش، ارزیابی، تشخیص، ارزشیابی، پیشگیری و درمان اختلالات هیجانی و رفتاری می پردازد.

روشن افزود: این رشته در ایران قدمت 55 ساله دارد و اولین درس در این رشته از روانشناسی در سال 1344 شمسی در گروه روانشناسی دانشگاه تهران تدریس شد و اولین کتاب در این زمینه به نام روانشناسی بالینی تعریف سعید شاملو در سال 1345 شمسی از طرف دانشگاه تهران منتشر شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد اضافه کرد: هدف کلی دوره دکتری روانشناسی بالینی تربیت نیروی متخصص به منظور نظریه پردازی، پژوهش، پیشگیری، تشخیص، درمان اختلالات روانی و آموزش مباحث مطروحه می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرفصل دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی تصویب شد

سرفصل دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی تصویب شد