مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:052021-01-20پزشكي

این غذاها را در هوای آلوده بخورید


آلودگی هوا تهدید کننده جدی سلامت است اما امکان رهایی کامل ازآن وجود ندارد؛می توانیم با توجه به نوع تغذیه و غذای مصرفی روزانه و استفاده بیشتراز مواد غذایی موثرتر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سید مرتضی صفوی، استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اینکه تغذیه از پایه های اصلی سلامت انسان است، رعایت اصول صحیح تغذیه از نظر کفایت، تعادل و تناسب مواد غذایی سلامت بدن را تضمین می کند؛ در شرایط کرونا، فصل سرد و آلودگی هوا لازم است مواد غذایی خاصی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در کلام بزرگان دین و معصومین نیز به اهمیت تغذیه سالم تاکید فراوانی شده است.

حضرت علی (ع) می فرماید: ای انسان داروی تو در درونت وجود دارد؛ در حالی که تو نمی دانی و دردت هم از خودت است اما نمی بینی.

این استاد تغذیه افزود: با توجه به این کلام امام علی (ع) باید همه شرایط سلامتی در نوع تغذیه و شیوه زندگی سالم را پیدا کنیم.

در حال حاضر وجود آلایندگی خودروها، صنایع آلاینده نیروگاه ها و سوخت های آلوده کننده باعث افزایش میزان آلودگی هوای کلانشهرها شده است.

صفوی با بیان اینکه پایین بودن سیستم ایمنی بدن باعث ورود این آلاینده ها به بدن افراد و بروز بیماری های تنفسی می شود،گفت: بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این غذاها را در هوای آلوده بخورید

این غذاها را در هوای آلوده بخورید