مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 05:452021-01-20بين الملل

رایزنی تلفنی ظریف و همتای ترکیه ای


وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه شب گذشته در گفت وگویی تلفنی درباره مناسبات دوجانبه و همکاری های فیمابین بحث و تبادل نظر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه شب گذشته (سه شنبه) در گفت وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف نیز از دیگر موارد مورد گفت وگوی دو وزیر امور خارجه بود.

آخرین رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه 22 آذر ماه سال جاری و پس از آن صورت گرفت که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در مراسم رژه در باکو به مناسبت آزادسازی بخش هایی از قره باغ، بخش هایی از شعری را خواند که علیه تمامیت ارضی ایران محسوب می شود.

در این تماس تلفنی مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، طرف ترکیه ای ضمن تاکید بر روابط نزدیک و دوستانه بین ایران و ترکیه و سیاست قطعی حسن همجواری آنکارا، اطمینان داد که رییس جمهور ترکیه به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و سرزمینی ایران احترام کامل گذاشته و نسبت به حساسیت های پیرامون شعر قرائت شده نیز مطلع نبوده و آن را صرفا در ارتباط لاچین و قره باغ می دانسته و به همین دلیل آن را در مراس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی ظریف و همتای ترکیه ای

رایزنی تلفنی ظریف و همتای ترکیه ای