مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 04:552021-01-20اقتصادي

گیلانیان 3 درصد گاز کشور را مصرف می کنند


مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه این استان چهار درصد مشترکان کشور را دارد، گفت: سه درصد گاز کشور نیز در گیلان مصرف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین اکبر شامگاه سه شنبه در گفتگو ویژه خبری با بیان اینکه یک میلیون و 127 هزار مشترک گاز در استان گیلان داریم، گفت: مصرف گاز مشترکان گیلانی در ایام تابستان 18 میلیون مترمکعب مصرف گاز روزانه داریم اما این عدد در زمستان به 23 تا 24 میلیون مترمکعب می رسد که 20 میلیون آن مصرف خانگی است.

وی با اشاره به اینکه چهار درصد مشترکین گاز کشور متعلق به استان گیلان است، تصریح کرد: 98 درصد خانوارهای شهری و روستایی گیلان از گاز بهره مند هستند و سه درصد مصرف کشور را در استان داریم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه مصرف گاز در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است، بیان کرد: 70 درصد سبد انرژی استان برای گاز است و 210 واحد اضافه مصرف می شود که باید کاهش پیدا کند.

اکبر به طرح تشویقی دولت برای مشترکین کم مصرف گاز اشاره کرد و ادامه داد: اگر خانواری در زمستان و فروردین بتواند زیر 200 مترمکعب گاز مصرف کند، مصرف آنها رایگان خواهد بود.

برخورداری 95 درصدی گیلان از گاز با بهره برداری از 29 طرح وی با اشاره به پایش روزانه ادارات دولتی جهت بررسی مصرف صحیح گاز، اظهار کرد: تاکنون به سه هزار و 500 اداره اخطار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلانیان 3 درصد گاز کشور را مصرف می کنند

گیلانیان 3 درصد گاز کشور را مصرف می کنند