مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 04:252021-01-20پزشكي

نسخه درمان دردهای کووید چیست؟


پزشک متخصص پزشکی ورزشی و عضو کالج پزشکی ورزشی آمریکا و استرالیا، گفت: بیماری کووید19 در بیماران دردهای حاد و مزمن ایجاد می کند، به علاوه نوع اختصاصی تر درد هم در مبتلایان به بیماری کووید19 اتفاق می افتد که با مکانیسم خاصی دردهای اسکلتی_عضلانی ایجاد می کند.

- مصطفی عظیمی در گفت وگو با ایسنا، پیرامون دردهای اسکلتی_عضلانی در بیماران مبتلا به کووید19، اظهار کرد: دو نوع درد اسکلتی_عضلانی داریم که شامل درد حاد و شدید و درد مزمن و طول کشیده، است.

وی با بیان اینکه درد حاد نیز دو نوع است، گفت: نوع اول که در بیماری های ویروسی مثل آنفلوانزا و سرماخوردگی شدید شایع است، درد عمومی و منتشر عضلانی است که به آن میالژیا هم گفته می شود که در پی واکنش سیستم ایمنی بدن به دنبال عفونت ویروسی و ایجاد التهاب رخ می دهد.

پزشک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه بیماری کووید19 در بیماران دردهای حاد ایجاد می کند، افزود: به علاوه نوع اختصاصی تر درد هم در مبتلایان به بیماری کووید19 اتفاق می افتد که با مکانیسم خاصی دردهای اسکلتی عضلانی ایجاد می کند، به طوری که حتی در بررسی های عمومی و اولیه آزمایشگاهی کرونا که گلبول های سفید و فاکتورهای التهابی را بررسی می کنیم، LDH و CPK اختصاصی عضلانی را هم چک می کنیم، چراکه کرونا با ایجاد التهاب و آسیب درون سلول های عضلانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه درمان دردهای کووید چیست؟

نسخه درمان دردهای کووید چیست؟