مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 22:152021-01-19سياسي

15بیمارستان تهران و 6 وزارتخانه روی گسل قرار دارد


رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به شرایط ناایمن 110 بیمارستان پایتخت، گفت: 15 بیمارستان پایتخت و 6 وزارتخانه روی گسل قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا محمد سالاری سه شنبه شب در مراسم رونمایی از کمپین ساختمان ایمن؛ شهر ایمن با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو، اظهار داشت: فروریزش ساختمان پلاسکو، فروریزش نگاه منفعت طلبانه و بی توجهی به حقوق عمومی بود.

وی افزود: اگر در تهران و دیگر شهر ها مجموعه ای از چالش ها و ابر چالش ها وجود دارد، به دلیل بی توجهی به انسان ها است و همین مساله شهرسازی و معماری را به یک چرخه باطل وارد کرد؛ چرخه باطلی که در آن، محدودیت های سرزمینی و ظرفیت های اکولوژیکی و طبیعی نادیده گرفته شد.

وی ادامه داد: حتی طرح های توسعه شهری و ضوابط شهرسازی و معماری مبتنی بر درآمدزایی تهیه شد و مبتنی بر همین چرخه باطل، شهر به محل تاخت و تاز و سوداگری و درآمدزایی صرف تبدیل شد.

به اعتقاد این عضو شورای شهر تهران، دلیل اصلی فروریزش ساختمان پلاسکو، مغفول ماندن حقوق عمومی و رویکرد ذینفعان آن برای بهره برداری حداکثری و درآمدزایی از همه سطوح و حتی راهروها، راه پله ها و فراز سقف کاذب مغازه ها و همچنین بی توجهی نهاد ها و دستگاه های مسئول و متولی در حوزه ایمنی برای جلوگیری از این رویه ها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15بیمارستان تهران و 6 وزارتخانه روی گسل قرار دارد

15بیمارستان تهران و 6 وزارتخانه روی گسل قرار دارد