مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 21:402021-01-19پزشكي

دوران بیماری های عفونی سپری نشده است/ درس های بزرگ کووید 19


وزیر بهداشت با بیان اینکه در همه گیری جهانی بیماری عفونی، بیماری های غیرواگیر قتل عام می کنند، گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو و پیشتاز در حوزه بیماری های غیرواگیر منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید نمکی، در نشست کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو و پیشتاز در حوزه بیماری های غیر واگیر منطقه است، اظهار کرد: در سه دهه گذشته ما اولین کشوری بودیم که تشکیلاتی به نام اداره کل غیر واگیر در منطقه راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به مرگ سالانه 313 هزار نفر ناشی از بیماری های غیر واگیر و 97 تا 98 هزار مرگ به دلیل پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن، بیان کرد: در پی اعلام این آمار طرح ملی کنترل ملی فشار خون را به عنوان یکی از اولویت ها در قالب یک بسیج ملی آغاز کردیم که خوشبختانه در آن طرح 30 میلیون و 700 هزار نفر را ارزیابی کردیم.

هنوز زمان بیماری های عفونی سپری نشده است نمکی با بیان اینکه کووید 19 چند درس بزرگ برای جهان داشت، خاطرنشان کرد: این بیماری به ما یادآوری کرد که دوران بیماری هایی همچون تیفوس، طاعون و وبا که قتل عام می کردند و در تاریخ جهان به عنوان برگ های سیاه ثبت شده اند در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته تکرار شدنی است و هنوز زمان بیماری های عفونی سپری نشده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوران بیماری های عفونی سپری نشده است/ درس های بزرگ کووید 19

دوران بیماری های عفونی سپری نشده است/ درس های بزرگ کووید 19