مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 21:252021-01-19پزشكي

داروهای استروییدی ریسک کووید 19 را افزایش می دهند


مطالعات نشان می دهد برخی داروهای استروییدی ریسک ابتلا به کووید19 و همچنین افزایش شدت این بیماری را بیشتر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، افرادی که به طور مرتب کورتیکواستروییدهای خوراکی مانند پردنیزون برای بیماری های آسم، آلرژی، آرتروز و سایر بیماری ها مصرف می کنند، در معرض خطر بیشتر ابتلاء به کووید 19 و علائم شدیدتر آن قرار دارند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کورتیکواستروییدهای خوراکی و وریدی فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند و افرادی که آنها را مصرف می کنند ممکن است در معرض خطر بیشتر ابتلاء به بیماری شدید کووید 19 باشند.

بیماری شدید ناشی از کووید 19 در قالب بستری شدن در بیمارستان، بستری شدن در ICU، لوله گذاری یا تهویه مکانیکی یا مرگ تعریف می شود.

محققان اخیراً هشدار داده بودند افرادی که از کورتیکواستروییدهای خوراکی مانند پردنیزون به صورت روزمره استفاده می کنند ممکن است قادر به واکنش طبیعی به کروناویروس جدید نباشند و در صورت ابتلاء به کووید 19، به نوع شدید آن دچار شوند.

اورسولا کیصر ، رییس بخش غدد درون ریز بیمارستان بریگام و زنان در بوستون، در این باره می گوید: کورتیکواستروییدها ممکن است سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند که می تواند خطر ابتلاء به کووید 19 را افزایش دهد و همچنین با نوع شدید بیماری همراه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای استروییدی ریسک کووید 19 را افزایش می دهند

داروهای استروییدی ریسک کووید 19 را افزایش می دهند