مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 21:152021-01-19اقتصادي

توجه به موارد ساده مانع گازگرفتگی می شود


معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: توجه به مسائل ساده ای از جمله؛ استفاده از وسایل استاندارد گرمایشی، بررسی دودکش ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، مصطفی امیری، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین در رابطه با تعداد گازگرفتگی های استان از ابتدای سال تا به امروز اظهار داشت:در 10 ماه اول سال 241مورد ماموریت مسمومیت با مونوکسید داشتیم که اگر این افزایش مسمومیت ها ادامه پیدا کند نسبت به سال گذشته افزایش حداقل 30تا 35درصدی را تجربه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در اغلب موارد، توجه به مسائل ساده ای از جمله؛ استفاده از وسایل استاندارد گرمایشی، بررسی دودکش ها، بررسی گرم بودن لوله وسیله گرمایشی و  آبی بودن شعله می تواند جلوی وقوع چنین اتفاقاتی را بگیرد.

  وی افزود: زمانی که از وسایل گازسوز در محیط بسته استفاده می شود،  حتما بایدمنافذی برای تبادل هوا وجود داشته باشد تا جلوی تجمع مونوکسید در اتاق و ساختمان گرفته شود.

امیری خاطرنشان کرد: طیف علائم گازگرفتگی متنوع و شامل؛ سرگیجه، تاری دید ساده تا خواب آلودگی و ضعف و در موارد شدیدتر تشنج،کما و مرگ است.

وی ادامه داد: با مشاهده چنین مواردی، اولین اقدام تماس با ارگان های امدادی اورژانس و آتش نشانی است، باید فرد مصدوم را از محیط که آلودگی دارد خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به موارد ساده مانع گازگرفتگی می شود

توجه به موارد ساده مانع گازگرفتگی می شود