مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 20:552021-01-19اقتصادي

رونق مسکن در گرو صنعت و کشاورزی است


یک کارشناس اقتصاد مسکن، معضل مسکن را محصول ناکارآمدی اقتصاد نامولد دانست و گفت: تا زمانی که ناکارآمدی در توسعه بخش صنعت و کشاورزی وجود دارد، - یک کارشناس اقتصاد مسکن، معضل مسکن را محصول ناکارآمدی اقتصاد نامولد دانست و گفت: تا زمانی که ناکارآمدی در توسعه بخش صنعت و کشاورزی وجود دارد، نباید انتظار حل معضل مسکن را داشت و سیاست های حمایتی بیش از آن که راهکارهای پایدار باشند داروی تسکین دهنده هستند.

علی شماعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نارسایی تولید مسکن، عدم تناسب میان عرضه و تقاضای مسکن و افزایش تقاضا نسبت به عرضه به ویژه در شهرهای بزرگ، وجود تقاضاهای کاذب برای ملک به خاطر حفظ ارزش اندوخته ها در شرایط تورم افسارگسیخته، دلالی و عدم شفافیت آمار و اطلاعات زمین و املاک، مهمترین عوامل افزایش قیمت مسکن و مانع توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است.

وی با اشاره به اصل 31 قانون اساسی مبنی بر اینکه داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است گفت: طبق این اصل دولت موظف است با رعایت اولویت برای نیازمندان مسکن به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

بخش مسکن 40 درصد اقتصاد کشور را شکل می دهد استاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد مسکن حدود 40 درصد اقتصاد خانواده و کشور را تشکیل می ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق مسکن در گرو صنعت و کشاورزی است

رونق مسکن در گرو صنعت و کشاورزی است