مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 16:052021-01-19سياسي

اولین شناسنامه فرزندی با مادر ایرانی و پدر خارجی در بوشهر صادر شد


در آیینی با حضور مسئولان، اولین شناسنامه فرزندی با مادر ایرانی و پدر خارجی در بوشهر صادر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر عصر سه شنبه در این آیین اظهار داشت: 274 پرونده برای خانواده های دارای مادر ایرانی و پدر خارجی در استان بوشهر تشکیل شده است.

راضیه علی پور با اشاره به اینکه 170 پرونده برای صدور شناسنامه ارسال شده است خاطرنشان کرد: حدود سه ماه زمان برای انجام فرآیند استعلام از دستگاه های مختلف تا صدور شناسنامه نیاز است.

وی اعطای شناسنامه به فرزندان پدران خارجی را گامی مهم در زمینه حقوق بشر خواند و افزود: همکاری خوبی از سوی ثبت احوال، اداره کل اطلاعات استان، اطلاعات سپاه، دادگستری استان و دادستانی در حال انجام است.

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر تاکید کرد: قانون اعطای تابعیت و شناسنامه ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای تبعه همه کشورها عمومیت دارد.

تسریع در صدور شناسنامه ها مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تلاش داریم تا در صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تسریع شود گفت: نیمی از پرونده های مربوط به این خانواده ها آماده صدور شناسنامه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین شناسنامه فرزندی با مادر ایرانی و پدر خارجی در بوشهر صادر شد

اولین شناسنامه فرزندی با مادر ایرانی و پدر خارجی در بوشهر صادر شد