مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 15:352021-01-19دانش

140 کیلوگرم پسماند مواد سرطان زا اتیدیوم بروماید در دانشگاه رازی امحا شد


علی بهشتی آل آقا، رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به امحای 140 کیلوگرم پسماند اتیدیوم بروماید، - رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: 140 کیلوگرم پسماند مواد سرطان زا اتیدیوم بروماید برای اولین بار در این دانشگاه امحا شد.

علی بهشتی آل آقا، رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به امحای 140 کیلوگرم پسماند اتیدیوم بروماید، گفت: اتیدیوم بروماید یکی از سرطان زاترین مواد در کره خاکی است و از بین بردن پسماند های مربوط به آزمایشگاه بیوتکنولوژی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی برای اولین بار در دانشگاه رازی صورت گرفته است.

بهشتی آل آقا افزود: اتیدیوم بروماید ماده ای جامد به رنگ قرمز مایل به قهوه ای و نسبتا محلول در آب با متاژن بسیار قوی و سمی که با تابیدن نور uv به آن، فلورسنت ساطع و در پوست انسان باعث ایجاد متاسیون و در نهایت سرطان می شود که از بین بردن این گونه مواد به سلامت محیط زیست و انسان کمک می کند.

رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: تفکیک پسماند های جامد و مایع اتیدیوم بروماید به صورت مکانیزه و با رعایت اصول کاملا بهداشتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

140 کیلوگرم پسماند مواد سرطان زا اتیدیوم بروماید در دانشگاه رازی امحا شد

140 کیلوگرم پسماند مواد سرطان زا اتیدیوم بروماید در دانشگاه رازی امحا شد