مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 12:552021-01-19پزشكي

لزوم آگاه سازی زنان باردار درباره جزییات آزمایشات غربالگری


غربالگری اجباری نتیجه ای به غیر از ایجاد آسیب های روانی و اضطراب برای مادران ندارد و باید به زنان نسبت به جزییات این آزمایشات آگاهی سازی شود.

- یک جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: غربالگری اجباری نتیجه ای به غیر از ایجاد آسیب های روانی و اضطراب برای مادران ندارد و باید به زنان نسبت به جزییات این آزمایشات آگاهی سازی شود.

زهرا علامه جراح و متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار مهر ، با توضیح درباره غربالگری دوران بارداری و اشاره بر بیماری های قابل تشخیص با این روش گفت: غربالگری واجد آزمایشات متعددی است که در مرحله اول، سونوگرافی را انجام می دهیم که بر اساس آن ممکن است غیر از سه بیماری کروموزومی از جمله سندرم داون، بیماری های دیگری نیز قابل تشخیص باشد.

آنچه مهم است این نکته است که در مرحله سونوگرافی به لحاظ کلی، وجود سر، اندام ها و دیگر وجوه ساختاری جنین را می توانیم بررسی کنیم و البته در این بین ممکن است بیماری های کروموزومی دیگری نیز به حیث اختلالات ساختاری جنین، به احراز برسند.

البته در متون تخصصی پزشکی دقت سونوگرافی به فاکتورهای مختلفی از جمله مهارت سونولوژیست وابسته است و خطای قابل توجهی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سونوگرافی سه ماهه دوم که برای بررسی ناهنجاری های جنین انجام می شود، جز برنامه های غربالگری محس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم آگاه سازی زنان باردار درباره جزییات آزمایشات غربالگری

لزوم آگاه سازی زنان باردار درباره جزییات آزمایشات غربالگری