مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 09:302021-01-19اقتصادي

آیا پول دیجیتال، ابزارهای ابتکاری بیشتری در اختیار دولت ها قرار می دهد؟


19 رکود بزرگی در جهان ایجادشده است که نه تنها تاثیرات عظیمی در اقتصاد به دلیل قرنطینه ایجاد کرده، بلکه مصرف نیز بسیار کاهش یافته است زیرا مصرف کنندگان نگران ابتلا به بیماری در هنگام خرید هستند و تجربه خرید را به دلیل اقدامات مختلف .

- ایسنا/خراسان رضوی به دلیل بحران کووید-19 رکود بزرگی در جهان ایجادشده است که نه تنها تاثیرات عظیمی در اقتصاد به دلیل قرنطینه ایجاد کرده، بلکه مصرف نیز بسیار کاهش یافته است زیرا مصرف کنندگان نگران ابتلا به بیماری در هنگام خرید هستند و تجربه خرید را به دلیل اقدامات مختلف بهداشتی دوست ندارند یا ترجیح می دهند به دلیل ترس از آینده (به عنوان مثال ترس از افزایش مالیات یا از دست دادن شغل) با صرفه جویی در هزینه ها و ذخیره پول، ایمنی مالی خود را افزایش دهند.

به نقل از فاین نیوز، درحالی که به تعویق انداختن هزینه های مصرف کننده در مقیاس خرد کاملا منطقی است (در سطح یک فرد) اما در مقیاس کلان این مورد موجب تسریع و بدتر شدن بحران اقتصادی می شود.

دولت ها به خوبی از این پدیده آگاه هستند و برای تقویت مصرف کوتاه مدت از طریق موارد ذیل تلاش می کنند: • ارائه انواع یارانه ها و محرک های مالی که به ارتقاء سرمایه گذاری کمک می کنند (به عنوان مثال یارانه های بازسازی خانه ها یا سرمایه گذاری های تجاری).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا پول دیجیتال، ابزارهای ابتکاری بیشتری در اختیار دولت ها قرار می دهد؟

آیا پول دیجیتال، ابزارهای ابتکاری بیشتری در اختیار دولت ها قرار می دهد؟