مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 06:052021-01-19اقتصادي

آیا نظام بانکی منابع کافی برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج 70 میلیون تومانی ندارد؟


در حالی برخی اعضای کمیسیون تلفیق مجلس به بهانه کمبود منابع نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، در تلاش هستند که مصوبه این کمیسیون درباره افزایش وام ازدواج به 70 میلیون تومان را منتفی کنند که منابع کافی برای پرداخت این وام در نظام بانکی کشور وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز این کمیسیون با اصلاح تبصره 16 لایحه بودجه 1400 موافقت کردند.

براساس توضیحات حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره جزییات مصوبه این کمیسیون، مقرر شد میزان وام ازدواج از 50 میلیون تومان که دولت در لایحه بودجه 1400 پیشنهاد داده بود، به 70 میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین مصوب شد وام ازدواج پرداختی به پسران زیر 25 سال و دختران زیر 23 سال،  به 100 میلیون تومان افزایش یابد.

از سوی دیگر، این کمیسیون مصوب کرد میزان منابع قرض الحسنه ای که قرار بود با مدیریت کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بین متقاضیان توزیع شود از 10 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

اصلاحات تبصره 16 لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق مجلس عملا موجب شد که میزان استفاده از منابع قرض الحسنه بانک ها که در این لایحه حدود 65 هزار میلیارد توم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نظام بانکی منابع کافی برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج 70 میلیون تومانی ندارد؟

آیا نظام بانکی منابع کافی برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج 70 میلیون تومانی ندارد؟