مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 05:552021-01-19سياسي

ظریف: برای تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه کل ساختار را به هم زدیم


وزیر امور خارجه با بیان اینکه برای تشکیل معاونت اقتصادی در این وزارتخانه کل ساختار را تغییر دادیم گفت: این در حالی است که پیش از این گرایش وزارت خارجه سیاسی امنیتی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه شنبه 30 دی) در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به سوال سعید بشیری نماینده پاکدشت درباره ضعف وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: بحث دیپلماسی اقتصادی بحثی پیچیده است که نیازمند به همکاری همه ارکان کشور و دولت و مجلس شورای اسلامی برای موفقیت آن دارد.

وی افزود: من امروز برای توضیح به مجلس نیامده ام بلکه برای درخواست کمک به مجلس آمده ام؛ وزارت امور خارجه ساختاری داشت که این ساختار از سال 1366 ـ 1367 به ساختار منطقه ای تبدیل شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در ساختار منطقه ای وزارت امور خارجه بحث معاونت اقتصادی که در کنار معاونت سیاسی قرار داشت کنار گذاشته شده و سه معاونت منطقه ای در وزارت امور خارجه ایجاد شد و هدف این کار آن بود که روابط با کشورها در یک معاونت متمرکز شود، البته این کار فلسفه درستی داشت ضمن اینکه رییس سابق وزارت خارجه علی اکبر ولایتی هم بر اساس سهم درست از شرایط این کار را کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: برای تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه کل ساختار را به هم زدیم

ظریف: برای تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه کل ساختار را به هم زدیم