مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 13:402021-01-18اقتصادي

عوامل ریزش بورس زودگذر است


کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل افت شاخص کل بازار در روز جاری گفت: رشد و سقوط دلار با افت و صعود بازار همخوانی ندارد و می توان نتیجه گرفت که هیچگونه همبستگی بین این دو وجود ندارد و این عامل می تواند اثر روانی روی بازار داشته باشد که اثرش هم زودگذر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، بورس امروز ریزشی بود، نرخ دلار هم در بازار تأثیر بسزای خود را گذاشته است.

از روزی که حسن روحانی، رییس جمهور کشور درباره غیرواقعی بودن قیمت دلار صحبت کرد، دلار روی ریل نزولی افتاده است و تا به این جای کار وارد کانال 22 هزار تومانی شده است.

همین مسئله روی قیمت طلا و سکه هم در داخل کشور تأثیر گذاشته است به گونه ای که قیمت طلا به زیر یک میلیون رسیده و قیمت سکه وارد کانال 9 میلیون تومان شده است، ولی باز هم این سیگنال های مثبت اثر خاصی روی خریدهای بازار نداشته اند و بورس به ریزش خود ادامه داده است.

از دیگر دلایلی که می توان برای سقوط بازار در نظر گرفت، بحث جنجالی تحقیق و تفحص هایی است که نمایندگان مجلس از بورس در نظر گرفته اند و اولتیماتومی که این نهاد به وزیر اقتصاد داده است.

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده هستند که با این بحث ها و گفت وگوها بازار فقط پالس منفی به خود می گیرد و به نظر نمی رسد تا زمانی که پالس مثبتی در بازار نبینیم، شاهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل ریزش بورس زودگذر است

عوامل ریزش بورس زودگذر است