مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 10:512021-01-18پزشكي

پرهیز از مصرف خودسرانه مکمل های مولتی ویتامین جهت پیشگیری از کرونا


کارشناس تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای پیشگیری از کرونا، مکمل های مولتی ویتامین را خودسرانه مصرف نکنید و به جای مصرف مکمل از سبزی ها و میوه های فصل استفاده کنید.

- دکتر مهدیه شیخی در گفت وگو با ایسنا افزود: لازم است در شرایط فعلی همه گیری کرونا، به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کووید 19 توجه ویژه ای به مواد غذایی مصرفی داشته باشیم و توصیه های تغذیه ای رعایت شود.

وی گفت: توصیه می شود در کنار هر وعده غذایی از سالاد و یا سبزی خوردن استفاده کنید، از میوه ها فصل مثل انواع مرکبات که غنی از ویتامین C هستند و سبزی ها و صیفی جات فصلی مثل شلغم ، کدو حلوایی ، انواع کلم و هویج که سرشار از ویتامین c و A هستند، روزانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید.

وی حبوبات را بهترین منبع پروتیینی ارزان قیمت عنوان کرد و گفت: اگر حبوبات همراه با غلات استفاده شود ارزش غذایی آن معادل گوشت خواهد بود، تخم مرغ منبع بسیار مناسبی از پروتیین و مواد مغذی متنوع است و فقط توجه داشته باشید که بهتر است تخم مرغ را بجوشانید و بصورت آبپز کاملا سفت و پخته شده مصرف کنید و از نیم پز کردن، عسلی نمودن و یا نیمرو کردن آن بپرهیزید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز از مصرف خودسرانه مکمل های مولتی ویتامین جهت پیشگیری از کرونا

پرهیز از مصرف خودسرانه مکمل های مولتی ویتامین جهت پیشگیری از کرونا