مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 10:252021-01-18پزشكي

شناسایی 18 کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی


معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کل کشور از شناسایی 18 کانون رخ داد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کل کشور از شناسایی 18 کانون رخ داد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد.

سید بهمن نقیبی، امروز دوشنبه 29 دی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان، اظهار کرد: 9واحد تخم گذار تجاری، یک واحد مادر گوشتی و پنج واحد واحد پرورش گوشت مرغ درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: یک واحد پرورش بوقلمون، یک واحد پرورش شتر مرغ ویک قطعه پرنده حیات وحش که در خانه نگه داری شده بود نیز به این ویروس آلوده شده اند.

معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کل کشور گفت: در 48 ساعت گذشته هیچ گونه تلفات طیور و پرندگان حیات وحش در خراسان جنوبی نداشتیم و آنفلوانزای منتشر شده در واحدهای صنعتی خراسان جنوبی نمونه H 5 N 8 است که در سال های گذشته نیز به دفعات در سایر واحدهای صنعتی مرغداری کشور گزارش شده است.

وی یادآور شد: ویروس هایی که جز خانواده H محسوب می شوند به صورت بالقوه قابلیت انتقال به انسان را دارند، اما خوشبختانه طی سالیان اخیر موردی از انتقال بیماری فوق حاد پرندگان در انسان گزارش نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 18 کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی

شناسایی 18 کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی