مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 09:302021-01-18اقتصادي

کاخ صفی آباد مرمت می شود/ ایجاد موزه در پارک ملت


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مرمت و بهسازی کاخ صفی آباد بهشهر خبر داد و گفت: 50 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شده است.

- سیف اله فرزانه درگفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار کاخ صفی آباد بهشهر مرمت می شود، افزود: این بودجه در راستای ساماندهی و مرمت بناهای مهم تاریخی و مساجد جامع تاریخی از سوی وزارتخانه متبوع مصوب شده است.

وی با اشاره به تخصیص بودجه 50 میلیارد ریالی از سوی سازمان برنامه وبودجه کشور برای مرمت کاخ صفی آباد اظهار داشت: طرح مرمتی توسط شهرداری بهشهر با نظارت این اداره کل تدوین می شود.

وی جداسازی بنا، ایجاد راه های دسترسی، سیستم های حفاظتی و مرمت بنا را ازجمله برنامه های مرمتی در این پروژه برشمرد و گفت: کاخ صفی آباد بهشهر ازجمله بناهای تاریخی استان متعلق به عصر صفوی است که از سال 1310 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

فرزانه از آماده سازی بنا برای احداث موزه خبر داد و افزود: با ایجاد موزه بازدید از بخش میراثی کاخ صفی آباد برای عموم مردم آزاد می شود تا ضمن رعایت تمام ملاحظات امنیتی مردم بتوانند از جاذبه های طبیعی و گردشگری مجموعه کاخ صفی آباد استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ صفی آباد مرمت می شود/ ایجاد موزه در پارک ملت

کاخ صفی آباد مرمت می شود/ ایجاد موزه در پارک ملت