مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 06:502021-01-18اقتصادي

عامل افت شاخص بورس چیست؟


سهامداران باید به سرمایه گذاری بلندمدت در بورس فکر کنند زیرا با این رویکرد از خرید و فروش های هیجانی در بازار خودداری می کنند.

- ، مهدی مومن زاده روند نزولی شاخص بورس در بازار را ناشی از هیجان دانست و افزود: از ابتدای سال جاری شاهد دو روند هیجانی در بازار بودیم که باعث خروج بازار از مسیر اصلی معاملات خود شد.

وی ادامه داد: نخستین روند، ورود هیجانی سهامداران به بازار و خریدهای هیجانی آنها بود که در زمان روند صعودی بازار این اتفاق رخ داد.

مومن زاده اظهار داشت: هیجان دیگر در بازار در زمان روند افت شاخص بورس و ورود بازار به فاز هیجانی برای فروش بود که در هر دو حالت رفتار هیجانی سهامداران، معاملات بورس را دچار روند غیرمنطقی کرد، این امر باعث شد تا کلیت معاملات بورس مخدوش و بازار از حالت تعادل عرضه و تقاضا خارج شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت های جهانی، ارزنده بودن قیمت سهام، پیش بینی سود و آینده شرکت ها و نیز رشد اقتصادی کشور، فروش بسیاری از سهم ها در وضعیت فعلی توجیهی ندارد و روندی که اکنون بازار در پیش گرفته است به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد.

وی با بیان اینکه آمارهای رسمی نشان دهنده وضعیتی مثبت در رشد اقتصادی کشور است، افزود: در تابستان رشد اقتصادی خوبی را شاهد بودیم و اثر کرونا در وضعیت اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل افت شاخص بورس چیست؟

عامل افت شاخص بورس چیست؟