مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 05:252021-01-18پزشكي

دامپزشکی درباره شیوع آنفولانزای مرغی در سیستان وبلوچستان هشدار داد


مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی شیوع آنفولانزای مرغی در خراسان جنوبی، نسبت به خطر شیوع و پیشگیری این بیماری در استان با توجه به مشاهده مواردی از این بیماری در استان همجوار هشدار داد.

- مهدی حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در شرایط کنونی انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است لذا پرورش دهندگان طیور بایستی به دقت، توصیه ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه حجم گسترده ی  ورود مرغ زنده بصورت غیر مجاز از مقصد خراسان جنوبی، امکان مبتلا شدن مرغداری های صنعتی و بومی به این بیماری محتمل خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: دور نگه داشتن طیور خانگی از پرندگان مهاجر آزاد پرواز در کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد.

  محدودیت در تردد افراد و تجهیزاتی که واحد تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند و به روز نگهداشتن سیستم ضد عفونی تجهیزات از موارد مورد تاکید در این زمینه است.

وی بیان کرد: ضروری است مرغداران باید شرایط قرنطینه ای را بصورت دقیق رعایت نموده و از خرید جوجه یک روزه، پولت، دان و سایر نهاده های طیور از  بدون مجوز دامپزشکی مبدأ پرهیز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکی درباره شیوع آنفولانزای مرغی در سیستان وبلوچستان هشدار داد

دامپزشکی درباره شیوع آنفولانزای مرغی در سیستان وبلوچستان هشدار داد